Villkor
Allmänt
Flora grossist kan lätt kontaktas via vår kundtjänst via kontaktformuläret, E-mail, Chat eller via telefon + 46 (0) 79 340 58 44. Vi kan nås på arbetsdagar mellan 10:00 och 18:00. Meddelanden kan lämnas utanför dessa tider; Vi kommer då att kontakta dig så snart som möjligt den första arbetsdagen efter ditt meddelande. Du kan enkelt registrera dig som kund genom att använda vårt anmälningsformulär. Klicka här för att gå till anmälningsblanketten. Dina personliga inloggningsuppgifter kommer att vidarebefordras till dig inom två arbetsdagar efter din registrering.
Fraktvillkor
I nuläget levererar vi endast inom Skandinaviska länder. vi jobbar bara med företag och återförsäljare. Vi har alltid fri frakt vid köp över 3500 sek. Leveranser i Göteborg är gratis och göras av oss själva. Fraktavgiften utanför Göteborg är 139 SEK på normalt sätt.
kontakta oss om ni behöver mer information eller hjälp.
Leverans
Om en beställning läggs under helgen kommer denna att skickas nästkommande vardag. Leveranstid kan variera mellan 12-4 arbetsdagar. Förseningar kan uppstå om kunden exempelvis inte är hemma eller om produkten ej är i lager. Om en försening skulle uppstå kontaktas alltid kunden.
Personuppgifter
I samband med att du gör en beställning på Flora Grossist så lämnar du dina personuppgifter till oss. Dessa lagras och används av oss för att se till att du får rätt produkt skickad till rätt ställe. Vi kan också använda oss av dessa om vi behöver kontakta dig angående en beställning, leverans eller försening.
Sekretess
Du har rätt att begära information om vilka personuppgifter vi har om dig, samt att be oss korrigera eventuella felaktiga uppgifter eller ta bort dem helt och hållet. Hör då av dig till oss.
Om du av någon anledning inte är nöjd eller har idéer/önskemål så vill vi gärna veta!
Vi nås alltid på info@floragrossist.se
- Genom att handla hos Flora grossist accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
- Flora Grossist är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
- Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
- 01-Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. - 02- Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. - Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
- 03- Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig. - 04- Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
04.1- Betalleverantör - Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Stripe och Faktura. - 04.2 – Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL - 04.3- Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder för utskick av nyhetsbrev. - 05- Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. - 06- Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig. - 07- Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen). - 10.8 Ansvarig för dataskydd
Flora grossist är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs. - 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en dansk webbhotell, 0ne.com, och Woocommerce som plattform.
Retur
Returer
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Returer för special designade produkter
Då varje arrangemang är individuellt anpassat efter kundens önskemål accepteras ej returer om skäl för reklamation inte finns. Detta kan exempelvis vara skadad produkt eller att du har fått fel produkt skickad till dig.
Reklamation
Vid händelse av skadad produkt eller att du har fått en annan produkt än den du beställde kan du kontakta oss för en reklamation. Reklamationen behöver ha mejlats till oss inom 48 timmar efter att produkten levererats. Mejlet skickas till info@florsgrossist.se och skall innehålla en fullständig beskrivning av skälet för reklamationer samt en bild på varan/varorna i aktuellt skick.
Om reklamationen godkänns så får du antingen en ny produkt skickad till dig kostnadsfritt eller en full återbetalning med fraktkostnad inkluderad.
köpvillkor
Vi fokuserar på priser, kvalite och stora personligheter. Vi är största urvalet i Sverige med endast Torkade blommor och stabiliserade blommor.
vill du veta mer! Vanligen besök vår frågor och svar sidan eller kontakta oss.